Internet neustále vytvára nové a nové cesty komunikácie. Na svojom začiatku spájal počítače, potom prišla dlhotrvajúca éra statických stránok. Medzitým sa však vyvinul z nástroja prezentácie na nástroj komunikácie. Čo to znemená pre vaše podnikanie?
Prezentnácia nestačí, dôraz treba dať na komunikáciu!
Všetci kričia: “Ak nie si na internete, tak neexistuješ!“ Napriek tomu vám väčšina programátorov ponúka to čo už vyšlo z módy – statické stránky s obrázkami, textom a na konci s telefónnym číslom. Mnohí podnikatelia si dokonca zaplatili miesto v preplnených zoznamoch firiem.
Otázkou je – čo hľadajú zákazníci?
Stále je dosť zákazníkov, ktorí hľadajú telefonický kontakt a zavolajú Vám, ale tých ubúda. Preto stránky postavené na klasickej schéme neprinášajú biznis. Pretože čoraz viac zákazníkov chce komunikovať priamo cez internet.
Ako využiť internet aby o vás zákazníci vedeli?
Je dôležité byť tam, kde je najviac ľudí v tom správnom čase, ale popri tom sa nestratiť v dave. Pre porovnanie uvediem rozdiel medzi tým či máte pekný obchod na konci dediny alebo kaviareň v centre nákupného centra. Kde je podľa Vás viac zákazníkov?
Zákazník dnes používa internet úplne iným spôsobom ako len na porovnávanie cien a získanie informácií. Pýta sa otázky a čaká odpovede, pridáva fotografie, hovorí o sebe, o svojich zážitkoch a je rád, keď na jeho príspevky ostatní reagujú. Práve preto má Facebook na Slovensku vyše dvoch miliónov užívateľov a na celom svete cez miliardu užívateľov.
To isté platí pre pokec, fóra a miesta kde sa združujú ľudia s podobnými záujmami. Tento trend pochopili a využívajú portály, ktoré ponúkajú hotely, ubytovania, letecké spoločnosti a stále viac aj internetové obchody, ktoré vedia, že komunikácia so zákazníkom je obojstranná. Preto umožňujú zákazníkom vidieť ich ponuku, rovno si ju kúpiť, vybrať si spôsob dodania a zároveň vyjadriť svoju spokojnosť, ale aj prípadnú nespokojnosť či reklamáciu.
Na internete sa musí o vás hovoriť!
Ako môžu tento trend využiť aj malí podnikatelia a jednotlivci, ktorí ponúkajú služby, alebo si hľadajú prácu?
My v zariadim.sk vytvárame prostredie na komunikáciu medzi práve slovenskými zákazníkmi, ktorí chcú niečo zariadiť a ich dodávateľmi. Našim prvoradým cieľom je pomôcť zákazníkom nájsť kvalitných dodávateľov na čokoľvek, čo potrebujú zariadiť. Čo teda zákazníci hľadajú? Aktuálne sú to: inšpirácie, odporúčania, a výber správneho dodávateľa.
Prispôsobte komunikáciu pravidlám trhu a budete úspešní!
A práve preto sme vytvorili stránku, ktorá s týmito informáciami pracuje v prospech zákazníka aj dodávateľa:
• Zákazník pridá referenciu, čím pomôže ďalším zákazníkom v rozhodovaní.
• Zákazník si objedná služby priamo alebo cez výberové konanie.
• Dodávatelia vytvárajú ponuky na zadanie priamo na internete.
• Dodávatelia informujú o svojich úspechoch alebo akciách a zľavách.
Pre našich dodávateľov sme sprostredkovali už viac ako 1000 zákaziek.
Chcete vedieť ako komunikáciu so zákazníkmi robiť efektívne? Pridajte sa do našej databázy dodávateľov a v našom zákazníckom newslettri sa dozviete viac o tom ako zvládnuť komunikáciu so zákazníkmi tak, aby ste s Vašimi zákazníkmi boli v opakovanom kontakte a aby si ďalší zákazníci vybrali práve vás.
Martin Chyla
e-mail: obchod@zariadim.sk
mobil: +421 918 228 898
Portál zariadim.sk vznikol, aby v tomto rýchlom informačnom svete, zjednodušil prístup zákazníkov k informáciám o Vás. Vďaka referenciám od Vašich spokojných zákazníkov, článkom o Vašej práci a fotogalérií s Vašimi najlepšími realizáciami sa o Vás zákazníci dozvedia viac ako z bežného zoznamu.
Čítajte viac dôvodov, prečo sme začali podnikať:
- Hľadáme kvalitné kontakty (1)
- Zákazník chce s Vami komunikovať. Ste pripravení? (2)
- Kedy si zákazníci radi priplatia, alebo ako nebyť najlacnejší (3)
- Viete, či sú zákazníci spokojní? (4)
- Aj malá firma môže mať dobrý marketing (5)
- Prečo záleží na kvalite komunikácie? (6)