Aj malá firma môže mať dobrý marketing

Služby pre firmu

Martin Chyla Martin Chyla 01.05.201610120

Aj malá firma môže mať dobrý marketing

Veľká či malá firma, tím alebo jednotlivec - každý kto chce v dnešnej dobe uspieť a získať nových zákazníkov, musí na sebe pracovať tak, aby sa dobré slovo o kvalite jeho práce šírilo. V dnešnom príspevku sa pozrieme na niektoré princípy dnešného marketingu, ktoré sú použiteľné pre malé firmy aj pre jednotlivcov.

Skvelý marketing môže mať aj firma,

ktorá nemá obrovské rozpočty

Marketing sa stalo veľmi rozšírené slovo a väčšina z nás ho chápe ako nejaké to "haló" okolo vášho produktu či služby. Niektoré firmy aj jednotlivci sa marketingom zaoberajú komplexne, iní používajú len sedliacky rozum. V oboch prípadoch platí, že ak chcete povedomie o vašej práci zvyšovať, začnite rozmýšľať v súlade s jednotlivými elementami marketingového mixu, a teda ako dostať váš produkt alebo službu

- k správnemu zákazníkovi,

- v správnom čase,

- za správnu cenu,

- na správne miesto,

- za účinnej podpory marketingových komunikačných nástrojov.

Pre každé podnikanie je teda výhoda mať odpovede na všetky tieto otázky. Pripravili sme odpovede na niektoré z nasledovných otázok.

Pre koho predávate?

V prvom rade je potrebné povedať si, komu budete produkt ponúkať . To vám pomôže vo zvýšení úspešnosti vášho snaženia. Je produkt primárne určený ženám či mužom? Ako je dôležitý ich vek, príjem, to kde bývajú, aké majú záľuby a ako a kde robia nákupné rozhodnutia? Odpovede na tieto otázky sú následne kľúčové pre definíciu aj úpravy produktu, spôsobu predaja aj komunikáciu. Ak sú vaši zákazníci prevažne muži, nebude predsa váš výrobok cielene ružovej farby, nebudete ho predávať v dámskych kaderníctvach a nebudete inzerovať v dámskych časopisoch. Čo najpresnejšie určenie cieľovej skupiny vám preto veľmi pomôže v tom ako výrobok prispôsobíte, kde budete inzerovať a aj predávať. 

Ak viete komu, už len nájdete cestu ako!

Čo prinášate zákazníkovi?

Stratégiu vášho podnikania môžete zamerať na najlepšiu cenu, najlepšiu kvalitu alebo špecifické výhody pre časť trhu (špecifického zákazníka). Stratégia, v ktorej chcete byť aj najkvalitnejší aj najlacnejší dlhodobo neobstojí. Treba si uvedomiť, že toto Vaše rozhodnutie ovplyvní všetky ďalšie kroky. Ak sa zameriate na cenu, je nutné, aby ste tomu podriadili všetky Vaše náklady na podnikanie ako aj celkovú filozofiu vašich zamestnancov. Naopak, ak chcete ponúkať najvyššiu kvalitu, nie je možné šetriť použitím nekvalitných materiálov a takisto je nutné veľmi razantne pristúpiť k akýmkoľvek reklamáciám a vadám - neodstránenie závady môže veľmi razantne ovplyvniť váš imidž.

Zákazníci servis už dnes hrá kľúčovú úlohu v rozhodovaní zákazníkov pri kúpe

Stratégia zameraná na špecifickú potrebu zákazníka je výhodná vtedy, ak niektorý segment trhu viditeľne nemá riešenie, ktoré môžete poskytnúť vy (typickými zákazníkmi sú špecifické technologické firmy, kde je nutné spĺňať prísne kritériá a limity, ale napríklad aj nemocnice, laboratória alebo zákazníci so špecifickou potrebou na dopravu, či logistiku). V tomto segmente uspejú najmä firmy, ktoré ponúkajú produkt či službu, ktorú nikto iný nespĺňa.

Viac o tom ako sa zamerať na spokojnosť zákazníka a určiť si správnu cenu nájdete v týchto článkoch: Viete, či sú vaši zákazníci spokojní? , a Kedy si zákazníci priplatia ...

Nachádza sa váš obchod na tom správnom mieste?

Nájsť to správne miesto predaja a distribúcie je veľmi dôležité. Vyberajte si lokalitu tak, aby sa v nej nachádzala vaša cieľová skupina, kde vás bude vyhľadávať a potrebovať vaše služby a zároveň bola prístupná nie len pre zákazníkov, ale aj pre zásobovanie a dopravu.

Dobrým príkladom spojenia miesta a produktu je napr. kvetinárstvo pri cintoríne, reštaurácia pri kancelárskom komplexe, ... . Rovnako sa môžete rozhodnúť pre internetovú predajňu, pri ktorej musíte riešiť zase umiestnenie v prehliadači. Viac si prečítajte v článku: Zákazník chce s vami komunikovať, ste pripravený?

Čoraz viac, ale platí, že zákazníci ako prvý zdroj kontaktov používajú internet. Prax je teda taká, že aj keď vlastníte kvetinárstvo, fitness centrum, či reštauráciu, alebo poskytujete drobné služby, vaši zákazníci si často za prvý kontakt volia internet. Otázka, ktorú by ste si mali položiť je, či Vás tam nájdu a či vaše informácie ho utvrdia a presvedčia práve o vašich tovaroch a službách.

V najbližších dňoch nájdete naše ďalšie články o dodávateľoch a riešeniach v oblasti tradičnej aj internetovej komunikácie.


Čítajte viac dôvodov, prečo sme začali podnikať:

Komentáre Disqus.
(4.9/5) 16 referencií PRO
zariadim.sk

Premeníme vašu prácu na zážitky o ktorých sa hovorí! Zákazník na internete trávi stále viacej času…

artinach

1 600

online prezentacia

profesionalny pristup, kvalita dodanej sluzby, spokojnost,mozem len doporucit

Internetové referencie a článok

Sme len na začiatku spolupráce (aj keď už uplynuli 4 mesiace) a mám stále pocit…

Becom

Becom

1 31

ČLÁNOK NA BLOG DO TÉMY TÝŽDŇA…

Neviem presne posúdiť aká veľká je cieľová skupina, resp. koľko ľudí článok…

zariadim.sk
4.9/5 16 hodnotení

Čítajte ďalej

Ukážte svoje referencie všetkým!

Služby pre firmu:Sila internetových referencií

Ukážte svoje referencie všetkým!


09.05.201710120

zariadim.skSlužby pre firmu

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu

Záhrada:Jar v záhrade

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu


04.04.201710120

zariadim.skZáhrada

Ako komunikácia so zákazníkom rozhoduje o úspechu!

Služby pre firmu

Ako komunikácia so zákazníkom rozhoduje o…


01.05.201610120

Martin ChylaSlužby pre firmu

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím