Služba Moja firma na Googli ponúka rôzne možnosti ako osloviť a získať nových zákazníkov najmä pre menšie a stredne veľké firmy. Aby ste ako firma tieto výhody efektívne využili, je potrebné vhodne vyplniť váš firemný profil, ktorý sa bude po overení zobrazovať na prvej stránke vo vyhľadávači aj na Google mapách. V minulom článku sme sa zamerali hlavne na možnosť pridávania aktuálnych informácií prostredníctvom rôznych príspevkov, ktoré sa v profile firmy môžu zobrazovať. Teraz sa zameriame viac na to, ako efektívne vyplniť profil firmy podľa toho čo a kde ponúkate.
Čo nesmie v profile chýbať?
Samozrejmosťou je názov firmy, kontaktné údaje a kategória, v ktorej firma svoje produkty a služby ponúka. V prípade kamenných prevádzok nesmie chýbať adresa, resp. adresy jednotlivých prevádzok. Vďaka tomu sa zobrazí profil aj na Google mape, keď budú zákazníci vyhľadávať produkty a služby v danej lokalite. Okrem toho je vhodné doplniť aj telefónne čísla, ktoré umožnia potenciálnym zákazníkom kontaktovať vás hneď ako sa váš profil zobrazí vo vyhľadávaní.
Pre majiteľov kamenných predajní či servisov je v rámci marketingu vhodné pridať otváraciu dobu, aby sa mohli potenciálny zákazníci podľa toho zariadiť. Ak pôsobíte iba v určitej lokalite, napríklad v prípade servisných či doručovacích služieb, môžete využiť možnosť pridania obsluhovaných oblastí. Môžu to byť štáty, okresy, mestá, či len mestské časti.
Pre firmy a podnikateľov ktorý prevádzkujú aj svoje webové stránky nechýba možnosť pridania adresy firemného webu. V prípade e-shopov, poskytovateľov rôznych internetových služieb, webdizajnérov a podobne, je táto možnosť v rámci efektívneho marketingu nevyhnutná. Okrem adresy webu je možné pridávať aj ďalšie odkazy, ako napríklad objednávky, stretnutia či rezervácie. Tieto možnosti však závisia od konkrétnej kategórie podnikania.
Ďaľšou zaujímavou položkou sú Atribúty. Jedná sa síce o voliteľnú položku, ale odporúčame ju vyplniť, pretože informujú zákazníkov o službách navyše, ktoré im môžete ponúknuť. Môžete ich informovať napríklad o tom, či sú vaše priestory bezbariérové, aké spôsoby platby akceptujete, či je v rámci prevádzky možnosť Wi-Fi free pripojenia a podobne. Toto sú informácie, ktoré neskôr veľmi pomôžu v ešte lepšej navigácii ku vám.
Zlepšite SEO svojho profilu
Pre čo najlepšiu optimalizáciu pre vyhľadávače(SEO) profilu je v ponuke aj možnosť pridať krátky popis vašej firmy. Mal by obsahovať informácie, ktoré môžu byť zaujímavé alebo dôležité pre vašich zákazníkov. Môže to byť napríklad stručný popis toho čo ponúkate. Vyvarujte sa častej chyby, ktorú robia iní. Nepíšte o tom, ako dlho ste na trhu či aká veľká je vaša firma. Oveľa lepšie je dať vedieť návštevníkom, čo všetko máte pre nich v ponuke, ako riešite súvisiace problémy a podobne. Popis by mal obsahovať hlavne kľúčové slová, ktoré pomôžu zlepšiť viditeľnosť a umiestnenie vášho profilu vo vyhľadávaní. Nepridávajte však do popisu akciové ponuky, či ceny. Na to slúži špeciálna položka profilu Príspevky.
Samotné príspevky sú skvelým prostriedkom, ako byť aktívny pri styku so zákazníkmi. Pritom je na výber niekoľko možností, ako bude príspevok vyzerať a načo bude slúžiť. Okrem jednoduchého obrázku s textom je možné vytvoriť aj oznámenie o udalosti, ktorá by mohla vašich zákazníkov zaujímať. Napríklad môžete pridať informáciu o výpredaji či akciovej ponuke.
Môžete tiež ponúknuť svoje výrobky priamo na stránke, kde si ich môžu návštevníci objednať, alebo kúpiť. Stačí pridať do príspevku tlačidlo pre výzvu na akciu, ako sú napríklad nákup, objednávka či rezervácia. Nezabúdajte však na použitie kľúčových slov v textoch.
Okrem popisu firmy môžete pridávať aj konkrétne produkty a služby, ktoré máte v ponuke a mohli by byť zaujímavé pre potenciálnych zákazníkov. Vytvoriť jednotlivé položky je jednoduché. V prípade produktov je nutné iba pridať fotografiu, kategóriu a názov produktu. Ostatné položky sú voliteľné. Pre zlepšenie SEO je však výhodné zadať aj popis produktu, ktorý by mal obsahovať vhodné kľúčové slová.
Podobne je to aj v prípade služieb, ktoré ponúkate. Tu stačí zadať názov služby s použitím kľúčových slov. Cena a popis služby nie sú nutné, ale v prípade popisu platí to isté, čo pri produktoch. Použitím správnych kľúčových slov zvýšite SEO celého profilu. Pri zadávaní služby je možné pridať aj ďalšie kategórie podnikania. Môže sa stať, že v preddefinovaných kategóriách nenájdete všetky služby, ktoré ponúkate, Google však postupne kategórie optimalizuje a dopĺňa. Preto by ste mali čo najpresnejšie doplniť nazvy podslužieb v jednotlivych kategóriach. Aj tieto položky totiž zlepšujú vyhľadávanievašej prevádzky.
Samozrejmosťou sú aj fotografie a videá, ktoré môžete zoradiť podľa toho čo na nich je: interiéry či exteriéry vašej firmy, vaše predajne, alebo aj tím vašich pracovníkov. Všetky tieto možnosti sa dajú rôzne kombinovať. Ich výber a použitie záleží na samotnom podnikaní. Pre zlepšenie dôveryhodnosti v očiach návštevníkov by ste však mali využiť všetky, ak je to možné a vhodné.
No a netreba zabúdať ani na názory zákazníkov. Ani tu nechýba možnosť jednoducho pridávať recenzie priamo. Stačí kliknúť a zákazník môžete napísať svoje hodnotenie. Či už kladné alebo záporné. Takýmito recenziami si môžete vybudovať dôveru, pretože noví potenciálni klienti si môžu prezrieť, ako sú s vašimi službami či produktmi spokojní iní a podľa toho sa zariadiť.
Separátnou kapitolou je používanie príspevkov - ktoré Google začal zobrazovať na čoraz viac miestach. Viac o príspevkoch nájdete v separátnom článku.
Pre niekoho môže byť vyplnenie profilu hračkou. Ale ak si na to sami netrúfate, alebo chcete mať istotu, aby bol vyplnený správne a na vysokej úrovni, neváhajte nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk a využiť naše služby. V zariadim.sk sa marketingu a nastavovaniu optimalizácie pre vyhľadávače venujeme profesionálne, o čom svedčia aj recenzie našich spokojných zákazníkov. Staňte sa aj vy jedným z nich a dostante svoje podnikanie na prvé priečky vo vyhľadávaní!