4 kroky k úspešnej súťaži na Facebooku

Služby pre firmu:Facebook a marketing

Martina Rybárová 09.02.20177223

4 kroky k úspešnej súťaži na Facebooku

Chcete osviežiť vašu komunikáciu na Facebooku o súťaž pre vašich zákazníkov, no neviete kde začať?

Vymyslieť súťaž nie je až také jednoduché, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Každá jej zložka a každý váš krok ovplyvní to, či bude naozaj úspešná a pre vás výhodná. Na čo sa treba sústrediť?

 

 

1. Atraktívnosť a podmienky súťaže

Pri podmienkach súťaže je vhodné vymyslieť taktiku ktorá zaujme, zabaví a pozve zákazníkov k akcii. Najlepšie je oslobodiť sa od premýšľania nad tým, že chcete získať len nové LIKE na vašu stránku. Chcete predsa podnietiť ľudí, aby sa o váš biznis zaujímali viac a pozreli si, aké produkty/služby ponúkate, zvažovali čo môžete pre nich urobiť. Nie vždy je cieľ zaujať najviac zákazníkov. Niekedy je dokonca vhodné odradiť od účasti v súťaži zákazníkov ktorí nepatria do cieľovej skupiny (o Facebook štatistikách a affinite zákazníkov si napíšeme niekedy nabudúce).

Jedna z možností ako získať do súťaže len zákazníka ktorý sa o vaše produkty naozaj zaujíma môže byť takáto:

 

„Do komentu napíšte, ktorý z biokrbov sa vám z našej ponuky najviac páči www.lacnebiokrby.sk

 

Týmto spôsobom ľudia priamo navštívia vašu webovú stránku, začnú si ju prezerať, uvidia momentálne akcie, ktoré ponúkate a začnú sa o vás zaujímať ako budúci zákazníci. Aby bola súťaž v súlade s Facebook pravidlami, nezabudnite uverejniť jej podmienky na vašej webovej stránke alebo prostredníctvom poznámky priamo na Facebooku. Takto si budete na 100% istí, že vaša súťaž nebude zablokovaná.

V podmienkach musí byť uvedené

I. Organizátor súťaže

II. Trvanie a miesto vyhlásenia súťaže

III. Podmienky súťaže

IV. Účastník súťaže

V. Výhra

VI. Ochrana osobných údajov

VII. Záverečné ustanovenia 

 

2. Veľká či malá výhra 

Z našich skúseností vieme, že menšie a adresné ceny často fungujú rovnako dobre ako veľké, kde naviac zákazníci ani nedúfajú že by sa štastie malo obrátiť práve na nich. Veľmi efektívne môže byť pridanie dvoch výhier do jednej súťaže. Vtedy môžete ešte prebiehajúcu súťaž podporiť príspevkami o výhre, prípadne zapojiť reálneho výhercu a tak zasiahnuť ďalších ľudí virálnym efektom. Napríklad táto:

 

„Máme prvého výhercu. Blahoželáme. Súťaž stále prebieha a  aj vy ešte stále môžete získať túto úžasnú výhru. Držíme palce.“

 

Keď mohol vyhrať on, prečo by som nemohol aj ja? Príspevok o prvom výhercovi začnú zdieľať, komentovať a likovať, čím sa k súťaži dostanú aj ich priatelia. Týmto spôsobom bez akejkoľvek väčšej snahy získate väčší dosah a to len vďaka uverejneniu prvého výhercu súťaže.

 

3. Komunikácia a pravidlá súťaže

Nestačí, aby sa súťaž k ľuďom dostala a začali ju vnímať, musí ich aj zaujať!

Je dobré ak si pri príprave súťaže dáte záležať na správnom výbere výhry a komunikácie, ako ju zákazník môže získať. Pri našich súťažiach sa snažíme použiť nasledovné pravidlá:

 

a) Atraktívnosť ceny (vecná výhra, použiteľná pre najširší okruh ľudí – napríklad odšťavovač do kuchyne). Vždy sa snažte o spojenie vašej značky s cenou ale aj záujmom zákazníkov. 

b) Pútavý obrázok (výhra – aj obyčajný odšťavovač sa dá pekne a pútavo odprezentovať)

Keď obrázok doplníte o text súťaže, zaujme viac zákazníkov - nezabúdajte, že zákazníci Facebook len skenujú pohľadom, pristavia sa až keď ich niečo naozaj zaujme. 

Vždy sa dá nájsť ešte niečo atraktívnejšie a zaujímavejšie. Odšťavovač s ovocím, na ktoré máte pri pohľade na obrázok chuť.

 

c) Zaujímavý popis (prvá veta)

 

„Vyhrajte jeden z dvoch skvelých odšťavovač do kuchyne a začnite každý deň zdravo. 🍊 🍎 🍌“

 

d) Podmienky súťaže (korektnosť – vždy musia byť uverejnené všetky podmienky a pravidlá súťaže). O podmienkach súťaží nájdete veľa článkov, v každom prípade však dbajte na to, aby boli jasne stanovené a mali by byť aj na vašej stránke. Najjednoduchším riešením môže byť umiestniť súťaž aj s podmienkami cez iframe priamo na vašej stránke, napríklad takto:

Ak máte určený rozpočet, mali by ste ho ho rozdeliť na celé obdobie súťaže. Na Facebooku si nastavíte od kedy do kedy bude váš príspevok boostovaný a koľko peňazí ste ochotný naň minúť.

 

4. Zdieľanie a rozpočet 

Hneď na začiatku je dobré vedieť aký máte rozpočet a koľko ste ochotný vložiť do propagácie súťaže. Čím vyšší rozpočet, tým väčší dosah, ktorý však vždy neznamená aj viac súťažiacich. Niektoré súťaže majú vynikajúce výsledky už pri rozpočte 30-50 EUR, inokedy vám rozpočet 500 EUR neprinesie požadovaný efekt. Preto odporúčame nastaviť váš rozpočet napríklad sumou 100 EUR a túto potom môžete zvyšovať ak je to potrebné. Pamätajte však na to, že Facebook vždy míňa celý rozpočet, preto je vhodné postupne ho navyšovať, znižovať ho už nie je možné.

 

Ako však zasiahnuť maximum zákazníkov pri minimálnych rozpočtoch? Vždy záleží na kvalite obsahu, ale aj načasovaní a na tom, či sa vám podarí zapojiť loajálnych zákazníkov s veľa priateľmi k tomu, aby vás odpromovali ďalej. Vaša schopnosť osloviť správnych ľudí ktorí vašu súťaž prinesú ďalším je kľúčová.

Môžete použiť niektoré z týchto nápadov: Ste členom nejakej skupiny na Facebooku, ktorá sa zaujíma o podobný druh služieb ako vy alebo si myslíte, že by mohli? Zdieľajte súťaž tam, avšak pozor na to aby ste zidelali linku na vašu súťaž aby zákazníci prišli na vašu fanpage a pridali sa k súťaži tam! Nezabudnite ani na svoj súkromný profil, nech súťaž vidia aj všetci vaši priatelia. Takto sa dosah oslovených ľudí znova zvýši.

Úspešné zapojenie fanúšikov ktorí majú veľa priateľov vždy pomôže. Takto pri nižších nákladoch dokážete zacieliť viac užívateľov - a to je hlavný prínos sociálnych sietí. Zvážte tiež možnosť zapojiť vašu súťaž do ponuky portálov ktoré súťaže propagujú. Tam môžete získať inšpiráciu aké súťaže sú pre zákazníkov aktuálne k dispozícii. Môžete vyskúšať sutazeonline.sk , esutaze.sk, alebo rôzne internetové skupiny o súťažiach.

 

Vybrali sme pre vás ukážky pozvánok do súťaží, ktoré spĺňajú všetky podmienky úspešnosti:

 

Výsledok

Správna súťaž zvyšuje počty zákazníkov ktorí sa o vašu značku zaujímajú o stovky a často aj o tisíce. Pre účastníkov súťaží môžete pripraviť špeciálnu ponuku a komunikovať ju príspevkom, komentárom alebo inzerciou. Zákazníci si naviac vašu značku ľahšie zapamätajú, a v tom lepšom prípade hneď navštívia vašu stránku, a môžete ich osloviť aj ponukou remarketingu. Vaša ďalšia ponuka už pre nich nebude neznáma. 

Výsledky súťaže, ktorú sme robili dosiahla skvelé výsledky, pri minimálnych nákladoch:

 

 

Ak sa vám to všetko zdá príliš zložité a nedokážete zosúladiť toľko prostriedkov naraz, členovia tímu zariadim.sk vám v tom dokážu pomôcť. Okrem správy vašej facebook stránky, získavania nových klientov a propagácie vašej práce vám vytvoria dokonalú súťaž so všetkými už spomínanými prostriedkami pre jej najväčší dosah.

 

V ďalšom článku sa dočítate, čo znamená objednať si u nás správu Facebooku.

 

   

 

Komentáre Disqus.
(5/5) 55 referencií PRO
zariadim.sk

Premeníme vašu prácu na zážitky o ktorých sa hovorí! Zákazník na internete trávi stále viacej času…

New Design

7 80

PRÁCA S REFERENCIAMI, SPRÁVA…

Sme radi, že nás na začiatku oslovila firma zariadim.sk a ponúkla spoluprácu na…

TVORBA LOGA a vizuálnej identity…

S tímom zariadim.sk sme pracovali na redizajne našej web stránky zelena-strecha…

Správa referencií

So správou našich referencií sme veľmi spokojní. Najviac nás potešila…

zariadim.sk
5/5 55 hodnotení

Čítajte ďalej

Zobrazte referencie na vašom webe !

Služby pre firmu:Sila internetových referencií

Zobrazte referencie na vašom webe !


09.05.20177223

zariadim.skSlužby pre firmu

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu

Záhrada:Jar v záhrade

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu


04.04.20177223

zariadim.skZáhrada

Aj malá firma môže mať dobrý marketing

Služby pre firmu

Aj malá firma môže mať dobrý marketing


01.05.20167223

Martin ChylaSlužby pre firmu

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím