5 princípov písania článkov na Facebook

Služby pre firmu:Facebook a marketing

Marek 06.02.20176939

5 princípov písania článkov na Facebook

Možno vám práve napadla myšlienka, prečo vlastne písať o svojom podnikaní a umiestňovať to na internet alebo Facebook? Nestačí, keď ponúkate kvalitné služby, servis a ústretový prístup? Dnes už nie! Ľudia na internete trávia čoraz viac času a ten postupne odkrajuje stále väčšiu časť z biznisu. Písať články, rady a návody je cesta ako prežiť v dobe 2.0 a zároveň ukázať, že kráčate vpred a s vami aj vaše produkty.

 

Zákaznícke preferencie sa zmenili, ľudia takmer pred každou kúpou zamieria na internet. Chcú rady, porovnávanie, informácie a návody. Ak im ich ponúknete, je to prvý krok k tomu, aby u vás nakúpili. Naväčším zdrojom informácií sa stávajú vyhľadávania a novinky, tisíce zákazníkov denne hľadá odpovede na svoje otázky cez Google. Stačí, ak váš článok obsahuje zhodu fráz, ktoré zákazníci hľadajú a už sú u vás.

 

Druhým, ale v dnešnej dobe stále silnejším zdrojom návštev je Facebook so svojimi 1,79 miliardami užívateľov. 60% z nich túto sieť navštevuje denne a číta tam novinky a inšpirácie od svojich známych. Práve tu je priestor pre vaše články a inšpirácie. Otázka teda nie je, či písať o podnikaní, ale čo písať, aby ste ho ešte viac podporili? Poďme sa na to pozreiť bližšie.

 

Článkom ľudí vzdelávajte

Čitatelia hľadajú na internete predovšetkým informácie a odpovede na svoje otázky. Preto je základom dobrého článku informácia. Pridaná hodnota, ktorú viete poskytnúť vy, ako odborník. Mal by prinášať odpovede na kľúčové slová a otázky, ktoré zákazník vyhľadáva. Vtedy od vás získava prvý bonus, ktorým je vedomostný osoh.

 

Príkladom môže byť článok Štýly najkrajších svadobných výzdob súčasnosti, kde sme implementovali trendy svadobných výzdob, interiérové zdobenie a priniesli stručný návod, ako jednotlivé štýly zladiť. Pomohli sme ľuďom zorientovať sa v tom, čo letí a pomôcť im napríklad pri komunikácii so svadobnou agentúrou. Aj preto dosiahol tento článok rekordnú čítanosť viac ako 30 000 ľudí. Takto viete ukázať, v čom ste lepší ako konkurencia, ako človeku môžete vyhovieť a zlepšiť jeho život! Príkladom vzdelávacieho článku môže byť aj tento - Zásady správneho vetrania domu a bytu počas zimy!

 

Inšpirujte

Inšpirácia je veľmi silným nástrojom. Je zakotvené v ľudskej prirodzenosti niekam sa posúvať, niečo v okolí meniť a rásť. Už samotný titulok môže navádzať na zmenu, alebo vylepšenie súčasného stavu. Vďaka tomu môže čitateľ nájsť návod na to, ako vo svojom okolí, alebo na sebe niečo vylepšiť. Príkladom je článok  7 nápadov k premene kúpeľne na domáce „wellness“, ktorý dosiahol veľmi rýchlo čítanosť viac ako 16 000 ľudí. Dôvodom je, že každý z nás si chce v kúpeľni oddýchnuť, zrelaxovať a sprchu či vaňu premeniť na wellness centrum.

 

Vychádzajte z toho, čo ľudia skutočne chcú a oni si radi prečítajú ako veci uskutočniť. Zároveň radi inšpirujú dobrými nápadmi aj druhých a preto sa tento článok výborne zdieľal na sociálnych sieťach. Pracujte s novými trendami a nezabudnite na fotografie, ktoré padnú do oka ešte viac ako text. Sú prvou kontaktou informáciou. Najlepšie, ak zaujmete presne tým, čo sami vytvárate.

 

Zabavte

Nie všetko v živote je len o riešení vážnych otázok, ľudia sa chcú aj zabávať. Preto neváhajte svoje články ozvláštniť napríklad vtipnými príbehmi, obrázkami, videami, situáciami, ktoré vystihujú tému, o ktorej píšete. Vtip je nielen korením života, ale aj úspešných článkov. Vôbec sa neobávajte návštevníka rozosmiať, pretože smiech vytvára pozitívne emócie. Humornou formou môžete napríklad ukázať zákazníkovi, čo sa mu s vašimi produktami určite nestane. 

 

Zabodujte na Facebooku

Keď už máte kvalitný text, pomocou Facebooku ho viete správne zacieliť na vek, pohlavie, lokalitu a vymedzíte si tak cieľovú skupinu, ktorej sa bude váš článok zobrazovať. Správnym určením pola pôsobnosti začne článok žiť samostatným životom a ľudia ho začnú sami zdieľať. Príkladom je článok 3D steny a dekoračné omietky dodajú šmrnc každej izbe, alebo Biokrb – ideálny spoločník do palenákov.

 

Na konci však NEZABUDNITE NA KONVERZIU. Teda pridať informáciu, kde sa zákazník dočíta viac, nájde vaše služby, alebo referencie, prípadne vás kontaktuje. Takto spravíte z článku nástroj skvelého predaja.

 

Pochváľte sa vašimi nápadmi

To, že článok zavesíte na svoju web stránku nestačí, je ho potrebné ďalej šíriť. Už sme si ukázali, ako to ide na fanpage, ale pokojne môžete použiť aj niekoľko skupín na sociálnych sieťach, kde sa zhromažďujú ľudia s podobnými záujmami. S kvalitným textom môťete osloviť aj Facebook stránky s veľkým množstvom fanúšikov, aby váš obsah zdieľali. Mnohé to urobia radi zdarma, získajú totiž kvalitný materiál pre svojich odberateľov.

Nejde však len o zvyšovanie návštevnosti. Kvalitnými a dobrými článkami sa sami prezentujete ako odborníci. Keď budú potenciálni zákazníci potrebovať radu, obrátia sa na toho, kto im rezonuje v podvedomí ako odborník. Aj takúto povesť o vás dokáže vybudovať kvalitný článok.

 

Buďte pravidelný

Napísať kvalitný článok raz za rok je príliš málo. Pravidelné príspevky podporia traffic, ale zároveň vychovajú vašich budúcich klientov. Informovaní a vzdelaní ľudia sú totiž náročnejší. Pochopia, že cena nemusí byť základný parameter výberu a odbornosť a kvalita sú dôležitejšie. Budú vedieť, na koho sa obrátiť a prečo realizovať nákup práve u vás. Podpora pred predajom vytvára predpoklad na to, aby zákazník dôveroval, že rovnako kvalitný bude aj váš servis.

 

Z profilu zariadim.sk dokážete vaše články a referencie umiestniť priamo na Facebook jediným tlačidlom. Nemusíte ovládať ani študovať žiadne manuály, či platiť reklamnej agentúre. Stačí, ak si nastavíte výšku rozpočtu a zacielenie propagácie, s čím vám s radosťou pomôžeme. Vaša práca sa môže začať šíriť internetom.

 

Zostaňte s nami, v ďalšom pokračovaní sa dočítate ako na súťaže na Facebooku.

 

  

 

Komentáre Disqus.
(5/5) 55 referencií PRO
zariadim.sk

Premeníme vašu prácu na zážitky o ktorých sa hovorí! Zákazník na internete trávi stále viacej času…

TVORBA LOGA a vizuálnej identity…

S tímom zariadim.sk sme pracovali na redizajne našej web stránky zelena-strecha…

AMG STUDIO

4 98

TVORBA WEB STRÁNKY amgstudio.sk A…

S tímom portálu zariadim.sk spolupracujem už 5 rokov a som veľmi spokojný.…

Internetové referencie a článok

Sme len na začiatku spolupráce (aj keď už uplynuli 4 mesiace) a mám stále pocit…

zariadim.sk
5/5 55 hodnotení

Čítajte ďalej

Zobrazte referencie na vašom webe !

Služby pre firmu:Sila internetových referencií

Zobrazte referencie na vašom webe !


09.05.20176939

zariadim.skSlužby pre firmu

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu

Záhrada:Jar v záhrade

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu


04.04.20176939

zariadim.skZáhrada

Aj malá firma môže mať dobrý marketing

Služby pre firmu

Aj malá firma môže mať dobrý marketing


01.05.20166939

Martin ChylaSlužby pre firmu

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím