Chceš začať podnikať so soláriom? Ako nastaviť marketing a predaj.

Služby pre firmu

Martin Chyla Martin Chyla 04.08.20231002

Chceš začať podnikať so soláriom? Ako nastaviť marketing a predaj.

Ak plánuješ otvoriť solárne štúdio mal by si vedieť čo všetko obnáša podnikanie v tejto oblasti: výber solária, príprava prevádzky, starostlivosť o samotné solárium a každodenná prevádzka tohto technického zariadenia. Tieto rady a postupy nájdeš v prvom článku Vlastné solárne štúdio - Ako začať. V článku tiež nájdeš legálne požiadavky prevádzky aj fungovania solária stanovené predpisy a normy EÚ. Vhodné je tiež aby pracovník obsluhy solárneho štúdia absolvoval školenie a skúšky Pracovníka solárneho štúdia.

Avšak samotné podnikanie nie je len príprava priestoru, nákup materiálu a vybavenie solárneho štúdia, je to tiež schopnosť získať a udržať si spokojných zákazníkov, ktorí dovolia tvojmu solárnemu štúdiu fungovať a rásť. Presne tieto rady a tipy nájdeš v dnešnom článku.

Finančný plán vášho štúdia:

Správne financovanie solárneho štúdia je neoddeliteľnou súčasťou jeho úspechu. Kľúčom je detailne premyslený podnikateľský plán, ktorý presne vymedzuje cieľ a predpokladaný príjem. Podnikateľský plán by mal obsahovať aj odhad počtu zákazníkov, ktorých plánujete denne, týždenne alebo mesačne získať, a ako tieto čísla prispievajú k pokrytiu bežných nákladov.

Výpočet bežných nákladov by mal zahrňovať platby za solárium, prenájom alebo hypotéku na priestor, platy zamestnancov, marketingové náklady a rezervu na nepredvídané výdavky. Tieto položky by mali byť jasne stanovené, aby bolo možné plánovať príjmy a výdavky efektívne.

Často prehliadaným spôsobom, ako zvýšiť príjmy a zabezpečiť finančnú stabilitu, je kombinovať solárne štúdio s predajom doplnkových tovarov a služieb. Príkladmi môžu byť masážne štúdio, wellness centrum, fitness centrum alebo dokonca kozmetické služby, ako je kaderníctvo alebo barber shop. Takéto kombinovanie služieb ako napríklad solárium a barber shop môže byť silný nástroj pre zvýšenie vašej zákazníckej základne a zlepšenie finančnej stability vášho podniku.

Ako prilákať zákazníkov na návštevu?

Medzi prvých zákazníkov patrí určite rodina a priatelia. Nezabudnite ich pozvať, pripraviť pre nich unikátny zážitok a požiadajte ich aby pozvali ďalších. Preto je vhodné mať už prichystané aspoň vizitky, požiadať ich o ohodnotenie, požiadať ich o zdielanie cez sociálne médiá. (viac o tom ako na to nižšie)

Každý ďalší nový zákazník vás osobne už nemusí poznať preto jednou z prvých vašich rozhodnutí je vytvoriť si názov alebo značku ktorou budete jedineční, odlíšiteľní od konkurencie a zapamätateľní.

Vaše solárium ako značka.

Vytvorenie jedinečnej značkovej identity: Vaša značka a logo sú to, čo odlišuje vaše solárne štúdio od konkurencie. Sú to hlavné aspekty, ktoré budú zákazníci spájať s vaším biznisom, ako budú hovoriť že idú práve k vám, takže je dôležité venovať im dostatočnú pozornosť. Zabezpečenie, aby bola vaša značka konzistentná naprieč celou vašou komunikáciou - na internete, aj na prevádzke -  môže byť zložité a časovo náročné, preto už pri tomto rozhodovaní vhodné sa poradiť. Viac o službe tvorby značky.

Reklama na mieste predaja

Vaše solárium musí byť viditeľné z ulice, zvážte reklamu na vchode, oknách, prípadne aj plagát alebo billboard na najbližšej križovatke.

Ako sa dostať na google mapu, povedať o sebe viac a pracovať s online recenziami?

Na zvýraznenie vašej prítomnosti na internete môžete využiť bezplatný nástroj, Google firemný profil, ktorý slúži na to, aby vás vedeli potenciálni klienti jednoduchšie vyhľadať na mapách a vo vyhľadávaní Google. Vo svojom profile môžete uviesť svoju presnú adresu, otváracie hodiny, telefónne číslo, sociálne siete, pridať fotky, logo a zbierať recenzie.

Tento nástroj však nie je len jednoduchou bodkou na mape. Na to aby ste ho vedeli využívať naplno je potrebné sledovať konkurenciu a vždy je dobré poradiť sa s odborníkmi.
Vzorový profil ktorý má správne vyplnený obsah, množstvo referencií a pracuje s fotografiami, ako aj akčnými ponukami je napríklad Solarium Ergoline Bratislava. Zdarma inšpirácie a návody o tom ako tento nástroj funguje nájdete aj v článkoch Ako využiť Google Business Profile (Google moja firma). Ďalšie poradenstvo ohľadom google máp , vyhľadávania alebo aj služby webu zdarma ako má napríklad Solárium Ergoline Bratislava nás môžete kontaktovať. 

Prítomnosť na sociálnych sieťach. 

Sociálne siete sú silným nástrojom na zvyšovanie povedomia o značke. Spravovanie sociálnych sietí si vyžaduje kontinuálne sledovanie trendov a pravidelné pridávanie nových príspevkov. Tvorba originálneho obsahu, ktorý zaujme a pritiahne nových zákazníkov. Je vhodné vybrať si konkurenta alebo influencera ktorého obsah sa vám páči a začať tvoriť. Táto cesta vám zaručí autenticitu ale bude dlhá a náročná. Popri tom sa môžete vzdelávať a určite sa oplatí objednať si profesionálne služby aspoň na nastavenie profilov, spustenie reklamy, vytvorenie reklamných účtov, prepojenie nástrojov instagram, facebook, whatsapp v účte META, atď. 

Vlastný web

Webová stránka je základom vašej online prítomnosti, mala by byť profesionálna, užívateľsky prívetivá a obsahovať informácie ktoré tam zákazníci hľadajú. Vytvorenie dobre navrhnutej webovej stránky je základom pre zlepšenie objavitelnosti a spoznateľnosti vašej značky na internete. Mali by na nej byť jasne zobrazené všetky informácie o vašom štúdiu, ako napríklad otváracie hodiny, ceny, lokalita, kontaktné informácie a zopár fotiek a noviniek z vášho štúdia. 

Jednoduchá stránka od spoločnosti GOOGLE (s príponou .business.site) umožní vášmu štúdiu využívať internetové služby google mapy a google obrázky na oslovenie nových budúcich zákazníkov. Vaša prítomnosť na týchto stránkach je úplne zadarmo a môže výrazne zlepšiť objaviteľnosť vášho salónu.

Navyše si môžete vytvoriť jednostránkový sumár formou podstránky, prípadne jednostránky alebo plnohodnotný web, ktorý zjednoduší zákazníkom prístup na vašu stránku  a poskytne im všetky potrebné informácie o vašom štúdiu na jednom mieste. Odporúčame vám obrátiť sa na odborníkov, ktorí zaručia to, že vaša stránka bude pôsobiť profesionálne a osloví čo najviac zákazníkov.

Všetky možnosti majú svoje výhody aj nevýhody avšak vždy myslite na to či na vašom webe je jasne odlíšiteľná vaša ponuka a značka a ako nasmerovať zákazníkov z webu práve ku vám.  Napríklad aj jasnou ponukou solárií, cenou, prípadne akciou.

 

 Práca s referenciami

Pracovať s referenciami nie je také jednoduché ako by sa mohlo zdať. Základom je spokojnosť zákazníka a potom tiež váš um ako ho pozvať aby vás ohodnotil a pozval svojich známych na návštevu ku vám. Prečítajte si viac o tom ako pracovať s referenciami aj najnovší článok o tom ako získavať referencie na prevádzke. 

Umením práce s referenciami je aj vaša schopnosť na ne odpovedať, poďakovať a pozývať zákazníkov k ďalšiemu nákupu. Dokonca práca s negatívnymi recenziami je cestou zvýšenej návštevnosti vašej prevádzky ak dokážete ostatných zákazníkov presvedčiť že vás spätná väzba zaujíma a pozývate ich na opravu ich názoru. Viac o téme referencií a ponuke profesionálnych služieb práce s nimi

Využitie influencer marketingu. 

Spolupráca s influencermi, ktorí sú v súlade s vašou značkou a majú vplyv na vašu cieľovú skupinu, môže zvýšiť povedomie o vašej značke a zlepšiť jej objaviteľnosť. Spolupráca so známymi influencermi, ktorí sa zameriavajú na krásu, zdravie a wellness, môže byť ideálnou cestou.

Influenceri môžu prostredníctvom svojich sociálnych sietí, napríklad Instagramu alebo YouTube, zdieľať svoje skúsenosti so službami solárneho salónu, ukázať proces opaľovania a zdôrazniť výhody a unikátnosť vašich služieb. Ako súčasť spolupráce môžete ponúknuť influencerom špeciálne zľavy alebo balíčky, ktoré potom môžu zdieľať so svojimi sledovateľmi, čím zvýšite záujem o váš solárny salón a prilákate nových zákazníkov.

 

Online reklama

Platené reklamy, ako sú Google Ads alebo reklamy na sociálnych médiách, môžu byť účinným spôsobom, ako zvýšiť online objaviteľnosť vašej značky. Pre aktivity solárneho štúdia sú asi najzaujímavejšie inzercie v sieťach instagram, facebook a lokálne inzercie google v mapách a lokálnom vyhľadávaní. Služby online inzercie si viete spravovať sami ale možností nastavenia je veľmi veľa spravovať inzerciu spôsobom pokus-omyl, je dosť drahé a časovo náročné. Profesionáli vám radi poradia ako na to a aký nástroj je najvhodnejší priamo pre vás. 

 

Držíme vám palce vo vašom podnikaní a ak budete mať konkrétne otázky  s ktorými by sme vedeli pomôcť neváhajte nás kontaktovať. 

📧 obchod@zariadim.sk 

📞 +421 918 228 898

 

 

Komentáre Disqus.

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím