Spravovanie Facebook stránky si vyžaduje kontinuálne sledovanie trendov, pravidelné pridávanie nových príspevkov a vytvorenie originálneho obsahu, ktorý zaujme a zároveň pritiahne nových zákazníkom priamo k vám. Na toto potrebujete to, čo väčšina dodávateľov nemá. Je to čas!
Práve preto sa pravidelne stretávame s tromi prípadmi:
1. Facebook stránka je neaktívna a nežije, čo je veľká škoda. O vašom biznise sa nedozvie toľko ľudí, koľko by sa mohlo.
2. Facebook stránka je aktívna a má veľa likov, ktoré sú ale kúpené a nerelevantné. Takáto propagácia je nekvalitná a neprinesie vám ozajstných zákazníkov.
3. Facebook stránka je aktívna, má originálny obsah a ozajstných budúcich zákazníkov.
Najlepšie je, ak sa obsahu na Facebooku venuje interný zamestnanec alebo majiteľ firmy, ktorý najlepšie vie poukázať na novinky a trendy, ale to nie je vždy možné. Preto veľa našich klientov uvíta, ak im s obsahom pre ich Facebook niekto pomôže, aby aj ich firma mohla využiť výhody tohto nástroja pre ich podnikanie. Dnes máme pre vás 5 tipov ako pracovať s vašou Facebook fanpage aby vám priniesla nových zákazníkov:
1. Originálny obsah
Vytvorenie jedinečného obsahu na Facebook stránke zaberie veľa času, energie a potrebujete na to aj trochu kreativity. Musíte nájsť tú správnu mieru medzi zábavou a propagáciou vašej práce. Jedno bez druhého nefunguje, pretože ľudí musíte zaujať, potom ohúriť a nakoniec ukázať, čo vo vás je. Príspevky musíte kombinovať. Medzi tie základné patria:
Články – Chcete niečo zaujímavé povedať alebo poradiť? Neváhajte a napíšte článok alebo si ho dajte napísať. Blog si môžete založiť sami na vašej stránke alebo môžete využívať blog inej stránky, ktorý už má svoju stabilnú návštevnosť a chodia naň klienti, ktorí často hľadajú služby ako je tá vaša.
Niektorí užívatelia píšu dlhšie statusy priamo na Facebook. Niekedy to funguje, ale je to len jednorazový výstrel, nie obsah ku ktorému sa môžu zákazníci neskôr ľahko vrátiť alebo vyhľadať v sieti google. Ak ste začiatočník vyhnite sa drahým blogom a denníkom, kde zaplatíte veľké poplatky a klienti hneď kliknú na úplne iný článok od iného užívateľa a o vás sa už nič nedozvedia.
Na blogu zariadim.sk sa snažíme o to aby zákazníci ostali na informáciách o vás čo najdlhšie, ľahko vás mohli kontaktovať alebo objednať, alebo aspoň mohli jednoducho prejsť na ďalšie informácie o vašej práci: Vaše referencie, ponuku a ďalšie vaše články.
Pridať príspevok na vašu fanpage je jednoduché, a tiež ju viete ďalej poslať priateľom, prípadne pridať do skupín kde vás vaši klienti, priatelia a známi odporučia ďalším. Odporúčame sledovať si počet zdielaní, komentárov a likov, tiež je dobré, ak váš blog umožňuje sledovať počet zobrazení, ďalšie zdielanie alebo inzerciu (ľahko potom navýšite rozpočet keď máte dobré výsledky). Viac o článkoch na facebooku nájdete v článku 5 princípov písania článkov na facebooku.
Galéria na Facebooku – Ukážte čo dokážete a všetko dajte na Facebook. Áno, máte fotografie vašej práce na webovej stránke aj v referenciách, no nezabudnite ani na galériu na Facebooku. Dôležitý je dobrý popis nad fotkami a linky na vaše stránky, ktoré môžete pridávať do galérie aj k jednotlivým fotografiám. Vašim klientom sa zobrazí počet likov na galérii vždy keď do nej pridáte niečo nové.
Videá – Využite to že Facebook aktívne bojuje o video prístup a snaží sa stránke youtube konkurovať video obsahom. Práve preto uprednostňuje videá a zobrazuje ich až 10krát viac (rozumej 10krát lacnejšie :o) ako obrázky. Najlepšie videá sú tie, ktoré obsahujú pracovný postup vašej práce, montáž alebo návod, výslednú prácu alebo zábavu. Videá sa spustia samé bez toho, aby človek na ne klikol. Práve preto musia zaujať hneď v prvých sekundách. Medzi obľúbené nové vychytávky patrí aj možnosť pripnúť vašu ponuku alebo produkt priamo na video, získate tak významnú návštevnosť a zásah pri minimálnych cenách.
Referencie – je dobré zbierať referencie od vašich zákazníkov priamo na vašej fanpage. Recenzie, kde klineti pridajú hviezdičky a krátky text vám ale neprinesú nových zákazníkov, iba zaujmú tých, ktorí už na vašej fanpage sú. Oveľa lepšie pre vás je ukladať všetky referencie na jednom mieste, ako napríklad na https://www.zariadim.sk/referencie. Takéto referencie vám umožnia oveľa viac ako recenzie z facebooku, viac si o tom môžete prečítať v článku o referenciách. V každom prípade platí, že hodnotenia vašej práce spokojnými zákazníkmi sú tým najefektívnejším spôsobom, ako pritiahnuť nových zákazníkov.
Zábava – Už sme spomínali, že vaša stránka musí obsahovať aj určitú dávku zábavy a oddychových príspevkov, ktoré sa pravdaže točia okolo vašej práce. Ak napríklad predávate krby, nezabudnite raz za čas pridať príspevok kde si užívate pohár šampanského pred krbom, úsmenvé príhody pri zakladaní ohňa, inšpiratívne, či zábavné tvary krbov.
Ešte viac – Okrem týchto základných príspevkov sa nebojte kombinovať a zapracovať do vášho obsahu aj obrázky gif, kombináciu fotografií vašej práce s popisom o likovanie tej najkrajšej, prezentáciu vašich fotografií v krátkom videu (túto možnosť ponúka priamo Facebook), zdieľanie iných zaujímavých príspevkov alebo odkaz na vašu webovú stránku. Možností je naozaj mnoho, musíte len hľadať to najoriginálnejšie, čo by sa hodilo pre váš biznis.
2. Pravidelnosť
Nestačí ak pridáte na Facebook stránku jeden príspevok za týždeň! Pri spravovaní Facebook stránky sa zameriavame na pravidelnosť, a to pridávanie jedného príspevku každý druhý deň. Taktiež netreba zabúdať ani na odpovedanie na otázky a dotazy pod jednotlivými príspevkami. Touto komunikáciou môžete získať nové zákazky a klientom priamo odporučiť to, čo hľadajú a vy im to viete ponúknuť. Každý komentár pre vás môže znamenať nahodenú rukavicu, ktorú viete otočiť na objednávku od nového zákazníka alebo aspoň prostredníctvom neho získať benefit, že o vás povie ďalej.
3. Súťaž
Pre ešte väčší záujem o vašu stránku je veľmi dobrým nástrojom súťaž. Dôležité je vybrať zaujímavú cenu a liky budú pribúdať, čo však nie je všetko! Súťaž vám toho zaručí omnoho viac – o tom sa dozviete v našom článku 4 kroky k úspešnej súťaži na Facebook. Súťaž oživí váš obsah, no nikdy to nesmiete preháňať. Dve až tri súťaže za rok sú tak akurát, niektoré stránky vedia pridať malú súťaž každý mesiac, ale opäť to chce organizáciu a dobrý nápad.
4. Propagácia
Facebook je síce zadarmo, ale to neplatí o príspevkoch z vašej fanpage. Facebook si sám určuje koľkým vaším fanúšikom vaše príspevky ukáže. Veľakrát sa stretávame s názorom, že klient si chce zakúpiť veľký počet fanúšikov cez rôzne lacné aplikácie, ale výsledok je kontraproduktívny a to hneď dvakrát.
Poprvé, aj keď máte imaginárne veľký počet likov, tak sú to klienti, ktorí o vás vôbec nemajú záujem a často sú z krajín tretieho sveta a podruhé, ak Facebook zadarmo doručí vaše príspevky len 2-4% vašich fanúšikov, tak potom rapídne zvyšujete šancu, že sa vaše posty budú zobrazovať v Egypte, Indii, či Kambodži, kde je zákazníkom vaša aktuálna ponuka úplne ukradnutá. Môžete tiež propagovať vašu stránku priamo cez Facebook aplikáciu a získavať tak liky, a teda nádejných budúcich klientov. Aj tam však musíte mať určitú zručnosť, pretože výber fotografie a úvodného popisu môže ľudí zaujať alebo naopak odradiť od toho, či si vašu stránku otvoria alebo nie.
Podľa našich skúseností je oveľa výhodnejšie postupne testovať, ktoré vaše príspevky majú aký dosah a umiestniť vašu inzerciu do propagácie príspevkov. Už pri rozpočte 10-20 EUR do jednotlivých príspevkov docielite želaný zásah v tisícoch zobrazení a stovkách klikov a zároveň sa priamo na vašich príspevkoch naučíte ako komunikovať tak, ako to vaši klienti chcú počuť. K tomu vám Facebook pomôže reportom, kde vám priamo ukáže pomer plateného dosahu k tomu získanému zadarmo, prostredníctvom komentárov a zdieľania.
Pri pridávaní rozpočtu do vašich príspevkov je dôležité zacielenie! Výber správneho okruhu ľudí, času propagácie a peňazí, ktoré použijete je dôležité. Niekedy získate lepší zásah už pri rozpočte 5 EUR, inokedy pre rovnaký výsledok potrebujete investovať 10 EUR alebo viac. Prečo? Vplýva na to viac parametrov, ako sú: úvodná fotografia, popis, zacielenie, čas kedy publikujete, cieľová skupina, ale aj to, či je príspevok atraktívny pre Facebook, čo ale ovplyvniť neviete. Pravidelným prispievaním a inzerciou sa naučíte o vašej ponuke hovoriť stále presvedčivejšie ako aj predpokladať, kedy a aký rozpočet vám za to stojí.
Naľavo propagácia za 5 euro/napravo za 10 euro
5. Reporty
Pri správe Facebook stránky je dôležité plánovanie každého príspevku a zaznamenávanie každej aktivity. Reporty sú dostupné na vašom profile na Facebooku ale chce to tiež určitú zručnosť vedieť sa zamerať na počet likov, dosah, cenu za preklik a zhodnotiť preinvestovaný rozpočet. Ak si zvolíte firmu na správu Facebooku, vyžadujte od nich, aby vám zasielali reporty a pomohli vám naučiť sa o výhodnosti vašej investície. Následne by vám mali vysvetliť ich odporúčania na základe dát a doterajších výsledkov. (ukážka reportov zo siete Facebok)
Ak vám zabezpečuje správu stránky aj niekto iný, dohodnite si prehľad príspevkov, napríklad nejaký zjednodušený zoznam príspevkov a podpory, aby ste mali prehľad o tom, čo sa na stránke za daný mesiac udialo .
Vždy sa zaujímajte o dosah a cena za preklik na váš príspevok:
1. Príspevok
Propagácia za 2 eurá ; Cena za klik = 0,06 euro. Dosah na 1 693 ľudí; 65 kliknutí na príspevok a 33 reakcií
2. Príspevok
Propagácia za 2 eurá; Cena za klik = 0,06 euro. Dosah na 1 243 ľudí; 44 kliknutí a 24 reakcií
3. Príspevok
Propagácia za 2 eurá; Cena za klik = 0,04 euro. Dosah na 1 242 ľudí; 77 kliknutí a 42 reakcií
Spravovanie Facebook stránky je kontinuálny proces, ktorý môže byť náročný na váš čas: od nastavenia stránky tak, aby bola kompletná a obsahovala všetky informácie o vašej práci až po konkrétne referencie a články. Preto stojí za to vybrať si partnera, ktorý vám s nastavením pomôže a pomôže vám odštartovať tak, aby ste sa postupne učili, čo o vás zákazníci hovoria a čo od vás chcú počuť. Len potom sa vaša Facebook stránka stane tou správnou "hlásnou trúbou", ktorá ukáže všetkým, čo sa vám dnes podarilo a ako boli s vami zákazníci spokojní.
Potrebujete pomôcť so správou Facebooku? Napíšte nám a my Vám zavoláme!
Napíšte nám názov vašej Facebook stránky a podeľte sa s nami s vašimi skúsenosťami so správou Facebooku.