Svet sa za posledné roky vďaka technike výrazne zmenil. Klasickým obchodným modelom ako vypisovanie dotazníkov, rozdávanie vizitiek a letáčikov už nadobro odzvonilo. Kto chce dnes uspieť v podnikaní, mal by sa vedieť prispôsobiť aktuálnemu trhu a technologickým trendom.
Náskok vďaka technike
V podnikaní sa stále stretávame s ľuďmi, ktorí technológiam nerozumejú a ani nechcú rozumieť. Snažia sa všetko robiť ako kedysi, prichádzajú tak však o klientov, zákazky aj záujem. Naopak, využívanie technológií dokáže biznis neskutočne rýchlo posunúť dopredu. Typickým príkladom je zaujatie zákazníka v prevádzke - letáky, akciové tovary a zľavy má každý jeden obchod.
Konkurencia je veľká a ak sa chcete odlíšiť, je potrebné robiť veci inak. V článku „Ako zaujať zákazníka v retailových predajniach?“ sa dozviete o aktuálnych technológiách, ktoré dokážu pritiahnuť pozornosť zákazníkov aj v priestore plnom reklamných pútačov. Dozviete sa, ako zabránite tomu, aby mal zákazník pocit, že s vami stráca čas, aj to ako veľké reťazce dosahujú, že sa tešíme na ich novú akciovú ponuku.
Kontakt je najdôležitejší
Veľký reklamný rozpočet, pekná prezentácia a oslnivý program dokážu pritiahnuť veľké skupiny ľudí. Typickým príkladom sú eventy pri otváraní nových prevádzok. Často sa však stretneme s fenoménom, že ľudia prídu a odídu, bez toho aby na seba zanechali kontakt. Zoberú si nanajvýš letáčik, ktorý sa stratí. Článok „Nenechajte zákazníka odísť bez toho, aby sa k vám vrátil!“ predstavuje technológie a možnosti, ako zabezpečiť, aby zákazník vo vašej prevádzke zanechal svoje údaje a ešte sa pri tom aj dobre zabavil a inšpiroval.
A načo je to všetko dobré? Pretože mu okamžite po opustení predajne môžete poslať správu s poďakovaním, e-mail s novou ponukou, či akciovým tovarom. Jednoduchým riešením vďaka obyčajnému iPadu dokážete spraviť z návštevníkov svojich budúcich zákazníkov a komunikovať s nimi. Zároveň dokážete okamžite získať spätnú väzbu, počas pár sekúnd a v priateľskom duchu.
Nemajte strach z veľkých eventov
Workshopy a výstavy sú veľmi vhodným miesto, kde môžete prezentovať svoj tovar a služby. To, že sú obvykle tematicky zamerané, zväčšuje pravdepodobnosť, že sem príde práve vaša cieľová skupina. No nebudete na ňu sami. O priazeň návštevníkov budú bojovať stovky vystavovateľov. Aj to je dôvod, prečo mnoho podnikateľov odchádza z výstav sklamaných a bez objednávok, či kontaktov.
Aj tu môžete využiť technologický náskok vo svoj prospech. V článku „Odíďte z výstavy s objednávkami vo vrecku!“ získate praktický návod, ako využiť tablet tak, aby ste aj na veľkých fórach zákazníkov pritiahli k svojmu stánku a zároveň s nimi nadviazali kontakt (napríklad dynamickou prezentáciou v iPade, prípadne zariadenie poskytnete priamo na „hranie“ vo forme e-kiosku). Jednoducho si tak vytvoríte databázu klientov, ktorých aj po evente ľahko oslovíte.
Vyskúšajte moderné technológie a získajte v podnikaní náskok!