Aký je rozdiel medzi ústnymi, písomnými a internetovými referenciami ? Ktoré z nich majú najväčší dosah a dôveryhodnosť ? Ktoré vám prinesú najviac reálnych zákazníkov ? Odpovede na tieto otázky sa vám pokúsime priniesť v našom ďalšom článku a videu 👇
Pri našej práci sa často stretávame s reakciou dodávateľov: "Ja žiadnu reklamu nepotrebujem, poznajú ma všetci a moje referencie sa šíria samy medzi zákazníkmi." Netreba však zabúdať na to, že trh sa neustále mení. To, čo bolo účinné pred pár rokmi, dnes už nemusí mať rovnaký dosah.
Väčšina komunikácie sa presunula na internet
Ľudia čoraz viac času trávia na mobiloch, tabletoch a sociálnych sieťach. A vy ako dodávateľ potrebujete dostať informácie o vás presne tam, kde zákazníci trávia svoj čas - na internet. Každý si pred nákupom rád vypočuje názor niekoho iného. Ale ľudia sa dnes častejšie sťahujú a cestujú na väčšie vzdialenosti. Na rozdiel od minulosti, kedy sme sa pred nákupom radili v kruhu príbuzných a známych, dnes zamierime najskôr na internet a potom svoj názor diskutujú v kruhu najbližších.
Ústne referencie
Ústne referencie a odporúčania rodiny a známych majú vysokú mieru dôveryhodnosti. Mnohokrát sa však stáva, že predtým ako zákazník osloví svojich známych, má už za sebou predbežný prieskum na internete. Internet má tú vlastnosť, že nás zásobuje odpoveďami na každú otázku a pomedzi zážitky a skúsenosti sa k nám nenápadne dsostáva aj reklama. Ústne referencie síce majú najväčšiu váhu, zároveň však aj najmenší dosah. Preto vznikli referencie písomné - jedna takáto referencia môže osloviť desiatky zákazníkov. Mnoho klientov ich používa na svojich webových stránkach za účelom dotvárania názorov, nie sú však zdrojom nových návštev.
👉 Zákazníci dávajú prednosť objektívnejším a nezávislým hodnoteniam.
Recenzie na internete
Internetová referencia je vlastne písomná referencia doplnená o fotografiu a popis, ktorá sa sama šíri internetom. Vďaka takejto referencii sa o vašej práci môžu dozvedieť stovky až tisícky zákazníkov. Aj keď vám každá návšteva nezaručí priamy nákup, ľudia sa o vás dozvedia a začnú sa o vašu prácu zaujímať. A možno neskôr, keď budú vyhľadávať na internete službu ako je tá vaša, spomenú si práve na vás. Každá referencia na zariadim.sk je nová internetová stránka, po umiestnení na Facebook sa stáva predmetom zdieľaní, diskusií a magnetom pre ďalšie návštevy. Naviac sa po rozkliknutí referencie zákazník dostane priamo na našu stránku, kde má možnosť vás v prípade záujmu priamo kontaktovať.
👉 Prečítajte si predchádzajúci článok o tom, ako získať pozitívnu referenciu od zákazníkov.
Naučte sa pracovať s referenciami od najlepších 👉 refe.sk
Prečítajte si ako referencie pomohli našim klientom:
🟡 Ako sme dostali menšie kamenárstvo na prvé pozície na Googli
🟡 Ako sme pomohli finančnej poradenskej firme odlíšiť sa cez kvalitu zamestnancov | finpomb.sk
🟡 Ako sme pomohli firme stať sa úspešnou maliarskou firmou v Košiciach
🟡 Ako sme zozbierali a pripravili overené referencie pre rozrastajúcu sa firmu