Prečo nenakupujem na zľavových portáloch

Služby pre firmu

Martin Chyla Martin Chyla 26.04.20155607

Prečo nenakupujem na zľavových portáloch

Fenomén zľavových portálov možno už má svoju zlatú éru za sebou. V začiatkoch boli zaujímavé pri získavaní informácií o nových prevádzkach, produktoch, športoviskách, hoteloch, miestach ktoré sa oplatilo vyskúšať.  Dnes je preplnený ponukami, ktoré sú často iba marketingový fígeľ a majú byť zaujímavé iba naoko.

Pohľad podnikateľa

Pri rozhovoroch s podnikateľmi prevláda názor, že zľavové ponuky degradujú hodnotu služieb aj tovarov. Často nereálne znižovanie cien pod samotnú obstarávaciu cenu nedáva žiadny zmysel. Na prvý pohľad. Zmysel to začne dávať až pri detailnejšom pohľade na ponuky zľavových portálov. Napriek nízkym cenám niektoré firmy využívajúci zľavové portály pravidelne a zarábajú na tom kombináciou nasledovných prístupov:

 

1.  Fiktívna zľava. Zľava zo služby je len zdanlivá, pôvodná cena je nadhodnotená, opísaná spôsobom aby vyzerala ako zľava.

2. Predajca kalkuluje s tým, že s predaných zľavových kupónov sa využije len polovica, prípadne tretina. Z dvoch tretín dostanú len vyplatené peniaze.

3. Pri zakúpení danej služby sú skryté podmienky, ktoré snáď nebudú vyhovovať zákazníkov (problém s termínmi, obmedzenia časti služieb) a nastane situácia 2.

4. Ponúkaný tovar je neúplný a za dokúpenie dodávateľ požaduje neprimerané doplatky (predplatné na víkendový pobyt s veľkým doplatkom, atď.)

5. Samotný tovar nie je dostatočnej kvality a teda zákazník si zakúpi niečo iné ako čakal, a zakúpený tovar je v konečnom dôsledku pre zákazníka príťaž (ďalšia zakúpená nepotrebná vec), nie úžitok.

 

Vlastná skúsenosť je lepšia ako akékoľvek sprostredkované názory. Toto sú moje posledné skúsenosti:

Skúsenosť zákazníka č.1 - kompletné umytie vozidla

Kompletné vyčistenie vozidla s tepovaním sa môže pohybovať v cene od 30 – 80 € podľa rozsahu služieb, ale aj cenovej hladiny dodávateľa. Táto služba sa vám môže zdať neprimerane drahá, ak ju porovnáte so zľavovou ponukou tepovania napríklad za 24,90 eur. Ponuka mala jasný názov kompletné umytie vozidla s tepovaním. Vravím si super, kupujeme.
Po zakúpení kupónu som smeroval na vyznačenú adresu v jednom z frekventovaných biznis centier. Po zaparkovaní vozidla som trochu zbystril pozornosť - Majiteľ mi vysvetlil, že v cene kompletnej očisty mám tepovanie sedačiek bez stropu a podlahy. Toto sa dalo pochopiť, odpovedal som že nech urobí čo treba, že on predsa vie najlepšie. Dodávateľ mi ešte niečo vysvetlľoval že oni musia ponuky obmieňať, aby boli atraktívni...  a preto, cena zahŕňa umytie prístrojovej dosky, ale nie umytie dverí! To mi už prišlo viac ako divné, ale povedal som si, nechaj ho pracovať, veď on vie a zhodnotí čo treba urobiť. Rozlúčili sme sa.

Po návrate po auto to prišlo:

Auto bolo nachystané a dodávateľ si bez mihnutia oka vypýtal ďalších vyše 60 eur nad rámec už zaplatených 24,90  za komplexné umytie. Jeho argumentom bolo, že on nie je žiadny lacný servis, že ku nemu chodia aj najväčší klienti a majitelia firiem ako  Ja&Ty, Posledná dôchodcovská atď. Veď on ma upozornil, že ma čakajú doplatky, na ktorých cenu ma nemusí upozorňovať, že si ju mám naštudovať na ich internetovej stránke. Šok ako z veľkej knihy zlodejov. Na poznámkovom bloku! boli napísané sumy: 15 EUR za tepovanie stropu, 15 EUR za tepovanie podlahy, 4 EUR za umytie každého okna na každých dverách zvnútra, (!), a 4 EUR za umytie každých dverí z vnútra (!) Všetko samozrejme najlepšie bez bloku a na ruku.Dovolil som si povedať, že s cenou nesúhlasím, na čo ma dodávateľ upozornil ma, že bez zaplatenia mi nevráti kľúče od vozidla a zavolá bezpečnostnú službu. Proste moderný zlodej. Bez bločku, bez serióznosti, nátlak toto si si kúpil, teraz zaplať.

Čo s tým?

Pri tejto skúsenosti vás napadne, že presne pre takýto prístup existuje systém hodnotení dodávateľov. Uvedený zľavový portál, ktorý sa hrdí postavením jednotky na trhu spätný systém hodnotenia zákazníka nemá. Vlastne, aby som neklamal, nejaký má. Nejaký spokojný zákazník píše že dodávateľ je spoľahlivý. Nikde však neexistuje priestor na spätnú väzbu, názor zákazníka, ich referencie sú teda len vymyslený blud. Niektoré konkurenčné portály, referenčný systém majú, ale pridať referenciu je takmer nemožné, alebo zľavový portál sa neskôr rozhodne, ktorú referenciu zobrazí. No veď cieľ je jasný - všetky ponuky musia byť atraktívne a musia predať. Viac,

a viac a viac. Celé zle...

 

Skúsenosť zákazníka č. 2 - Bio čaj najvyššej kvality

Môjho kolegu Mareka, zaujala top ponuka 100 g BIO Matcha čaj v tretinovej cene. Za rovnakú bežne kúpite iba 30 g čaju. Problém s Matcha čajom je však ten, že nie je čaj ako čaj. Ten najlepší je z Japonska. Čínske sú lacnejšie. Záleží, z akého čaju sa jemný prášok vyrába. Niekedy sa používa pomletý akýkoľvek zelený čaj, to sú najmenej kvalitné čaje. Takýto prášok je vhodný asi len na pečenie. Na stránke predajcu však nájdete len ponuku cenu a objednávkový formulár, žiadne kontakty iba kontaktný formulár. Keďže mu záleží na tom čo kupuje, tak na formular zaslal otázku aký čaj ide, z akej provincie pochádza, či ide o čínsky, alebo japonský, kedy bol zber čaju a z akého druhu čaju je tá jeho Matcha. Pochopiteľne predajca nereagoval, asi mal oveľa viac zákazníkov ktorí hltivo nakupovali podľa ceny a na nič sa nepýtali. Ale just, chcete kvalitu, alebo len cenu?

 

Príklad zákazníka č. 3 - zľavy prinesú objem, ale naozaj ho chcete?

Mali sme vynikajúcich dodávateľov tlačových služieb. Po období, keď sa na 100% venovali zákazníkovi a jeho spokojnosti, zvolili cestu sezónnych výrobkov cez zľavové portály. V minulosti sme boli zvyknutí že nám tovar doviezli aj v sobotu domov, ale zrazu mali dodať 10 násobne viac požiadaviek. Nákupy so zľavou naskakovali ako nikdy predtým, ale dodávky začali meškať, alebo sa nestihli vôbec. a tak sa začali hromadiť zákazníci, ktorí nedostali vianočný darček načas, alebo dostali neuspokojivú kvalitu, alebo sa ich zákazka stratila úplne.

 

Toto je realita zľavových kupónov. Veľa zákazníkov je ešte stále spokojných, ale postupne zisťujú že sú už len obeťou efektívneho mlynčeka na peniaze. 

Každá éra má ale svoj koniec a my sa nesmierne tešíme, že postupne vzniká skupina zákazníkov, ktorí čoraz viac prihliadajú na kvalitu, lebo sú už unavení z nakupovania podradnej kvality od podradných obchodníkov. Začínajú sa nám množiť požiadavky len na konkrétnych dodávateľov, ktorí majú veľa pozitívnych referencií, kde nie je otázka kvality neistá. Tešíme sa, že postupne nastáva éra hľadania kvality a znova vyniká baťovské: "Nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci!" 

 

Komentáre Disqus.
(5/5) 55 referencií PRO
zariadim.sk

Premeníme vašu prácu na zážitky o ktorých sa hovorí! Zákazník na internete trávi stále viacej času…

Tvorba web stránky dogsbeauty.sk

Vďaka tímu zariadim.sk má môj web jasnú ponuku služieb a zákazníci sa vedia…

ČLÁNOK NA BLOG DO TÉMY TÝŽDŇA…

Neviem presne posúdiť aká veľká je cieľová skupina, resp. koľko ľudí článok…

PRÁCA S GOOGLE MOJA FIRMA

Vrelo odporúčam spoluprácu so zariadim.sk a už som aj pár krát odporučila 🙂 Ako…

zariadim.sk
5/5 55 hodnotení

Čítajte ďalej

Zobrazte referencie na vašom webe !

Služby pre firmu:Sila internetových referencií

Zobrazte referencie na vašom webe !


09.05.20175607

zariadim.skSlužby pre firmu

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu

Záhrada:Jar v záhrade

Šesť tipov pre krásnu jarnú záhradu


04.04.20175607

zariadim.skZáhrada

Aj malá firma môže mať dobrý marketing

Služby pre firmu

Aj malá firma môže mať dobrý marketing


01.05.20165607

Martin ChylaSlužby pre firmu

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím