Viete, čo znamená funkcia Q&A vo firemnom profile Google? Firemný profil Google alebo Google Business Profile má mnoho skvelých, no často prehliadaných funkcií. Nato, aby váš podnik mohol čo najlepšie fungovať mali by ste o niektorých z nich vedieť.
V Mapách Google sa teraz môžete pýtať čokoľvek
Funkcia otázok a odpovedí na Google Business Profile je vo všeobecnosti zameraná na to, aby zákazník mohol položiť firme akúkoľvek otázku. V Mapách Google môžete klásť otázky o nájdených miestach a firmách a môžete na otázky zároveň aj odpovedať. Q&A sa zobrazujú vo firemnom profile na Googli v Mapách ale aj na paneli GBP ( Google Business Profile). Otázky môžete klásť alebo na ne odpovedať z vyhľadávania v akomkoľvek zariadeni, prípadne z Máp Google. Ak však chcete aby sa vaša otázka zobrazovala na miestnom panely musíte ich mať aspoň dve.
Kto môže klásť otázky?
Ako firma môžete počkať, kým vám nejaký zákazník položí otázku. Avšak skvelým spôsobom ako o vašej firme ponúknuť viac informácií je položiť si vlastné otázky, na ktoré môžete odpovedať. Ak sa chystáte položiť si vlastné otázky, nájdite si čas a popremýšľajte napríklad o najčastejších otázkach o vašej firme, tým ušetríte čas svojim potenciálnym zákazníkom.
Google analyzuje vaše otázky na základe referencií
Keď na paneli Google Business Profile položíte otázku, počas písania začne Google analyzovať existujúce recenzie a otázky, aby zistil či možno nájsť odpoveď. Ak sa odpoveď na vašu otázku nenachádza na paneli navrhované odpovede, stačí otázku uverejniť a firma alebo iný klient vám ju zodpovie. Po odoslaní vašej otázky vás Google upozorní keď na otázku niekto odpovie.
Ako získať referencie a ako o ovplyvňujú podnikanie si môžete prečítať v našom článku Ako dokážete zozbierať reálne referencie rýchlo a efektívne?.
Ak spravujete svoj GBP pravidelne stačí ak v sekcii Notifikácie zapnete upozornenia na otázky a odpovede uverejnené vo vašom firemnom profile. Po tomto kroku by ste mali dostávať všetky upozornenia. Výnimkou je ak spravujete vo svojom účte viac ako 100 miest, kedy vám Google už nebude posielať upozornenia.
Na čo dať pozor a ako sa starať o túto funkciu?
Musíte mať na pamäti, že otázky vám môže zodpovedať naozaj ktokoľvek, každý používateľ Máp. Preto si dobre rozmyslite aké otázky položíte svojej firme a zároveň aká bude vaša odpoveď. Na otázky môžete odpovedať pomocou emailu, ktorý vám spoločnosť Google poslala alebo v správe firemného profilu. Ako väčšina funkcií firemného profilu aj tu platia isté zásady a pravidlá pre obsah otázok a odpovedí. Ak máte pocit, že otázky alebo odpovede porušujú niektorú z týchto zásad, môžete otázku alebo odpoveď nahlásiť.
Každá firma alebo každý používateľ nástroja Google Business Profile si musí uvedomiť, že používanie otázok a odpovedí nie je zrovna jednoduchý proces. Otázky môžu byť časom zastarané alebo môžu obsahovať nevhodné odpovede pre vaše dané podnikanie. Avšak nezabúdajme na to, že ak túto funkciu nevyužijeme, môže sa stať, že nám vznikne mnoho nezodpovedaných otázok a naši klienti môžu prejsť na konkurenčné spoločnosti.
Potrebujete poradiť alebo pomôcť so správou sociálnych sietí či firemného profilu? Neváhajte nás kontaktovať.