Podnikateľ, ktorý nie je na Googli, ako by ani neexistoval. To však pre úspešný biznis nestačí. Pokiaľ sa vaša firma nezobrazí pri vyhľadávaní v prvej desiatke, šance na získanie zákazníka rapídne klesajú. Optimalizácia web stránky, ako aj využitie marketingového nástroja Google Ads nepochybne k zvýšeniu viditeľnosti pomôže. Je tu však ešte niečo nemenej dôležité, čo si vyžaduje vašu pozornosť a pravidelnú správu ak chcete zostať medzi najlepšími – firemný profil Google Moja Firma (alebo Google My Business). Nezávislé testovanie ukázalo, že pravidelné využívanie firemného účtu Google Moja Firma, môže výrazne zamiešať karty a ovplyvniť poradie v lokálnom aj organickom vyhľadvaní. O tom, ako si ho založiť, vyplniť, propagovať príspevky a využiť všetky novinky sme vám už poradili v článkoch Ako správne a efektívne vyplniť profil Google Moja Firma? , Prečo by ste mali využiť možnosť príspevkov na Google Moja Firma a ako na to? a Novinky v službe Google Moja Firma, ktoré sa oplatí využiť. Dosť bolo však teórie, poďme tentoraz nazrieť do praxe. Na príkladoch si ukážeme, ako výrazne môžu návštevnosť ovplyvniť dobre optimalizované a pravidelne spravované profily oproti konkurencii.
1. Zvýšte svoju dohľadateľnosť
Z nedávnej štúdie vyplynulo, že firmy s úplne vyplneným profilom zaznamenali až 2x vyššiu návštevnosť ako tie, ktoré mali profil vyplnený len čiastočne alebo vôbec. Služba Google Moja Firma totiž pridáva firmám na dôveryhodnosti tým, že pravdivosť všetkých zadaných údajov overuje. A čomu ľudia dôverujú, to pri hľadaní tovarov a služieb uprednostňujú. Dokonca až 70% zákazníkov preferuje firmu zaregistrovanú cez Google Moja Firma.
Veľkým pozitívom tohto nástroja je fakt, že zákazník si vás nájde aj keď nepozná presný názov spoločnosti či adresu. Ako? Jednoducho prostredníctvom kľúčových slov, ktoré zadá do vyhľadávača pri hľadaní výrobku alebo služby. Ide o tzv. nepriame vyhľadávanie, ktoré často tvorí väčšie % návštev ako priame. Pre lepšiu predstavivosť si porovnajme výsledky priameho a nepriameho vyhľadávania konkrétneho firemného profilu.
Ako môžete vidieť zo štatistiky nášho klienta Klimatizácie Bratislava , za jeden štvrťrok jeho profil nepriamo navštívilo viac ako 80 % ľudí, ktorí hľadali služby a výrobky týkajúce sa klimatizácií, čo rozhodne nie je zanedbateľné číslo. Ak by však náš klient GMB profil nemal, našlo by ho priamym vyhľadávaním len 14,2% ľudí.
2. Čím viac informácií a fotografií, tým vyššia návštevnosť
Ako ste sa z predošlých článkov mohli dozvedieť, založiť samotný profil nestačí. Jeho správna optimalizácia dokáže návštevnosť vášho profilu výrazne ovplyvniť. Profil Google Moja Firma by pre vás mal byť akousi „virtuálnou vizitkou“, ktorá svojim obsahom okamžite zákazníka pri vyhľadávaní zaujme. Ak v nej totiž do pár sekúnd nenájde potrebné informácie, uprednostní konkurenčný profil, ktorý ich má. Základné informácie ako popis firmy, presná adresa, telefonický kontakt, otvárací čas sú samozrejmosťou. Zabudnúť by ste však nemali ani na podrobnejší opis vašich produktov, služieb ako aj pridanie atribútov, teda výhod ako je napr. bezbariérový vstup, bezplatné parkovanie, wi-fi a iné. S príchodom pandémie Covid-19 začali byť ľudia viac opatrní a pri vyhľádaní služieb sa zaujímajú aj o ochranu svojho zdravia. Google preto operatívne rozšíril atribúty, v rámci ktorých by ste mali uviesť, či pri svojej práci využívate rúška a ďalšie ochranné prostriedky, či svojim zamestnancom kontrolujete teplotu, alebo je naopak potrebné sa pred stretnutím vopred objednať. Uľahčíte tým zákazníkom hľadanie.
Osobitú pozornosť si zaslúžia fotografie. Významne totiž zvyšujú atraktivitu vášho profilu. Podľa prieskumu spoločnosti Google, spoločnosť, ktorá pravidelne zverejňuje fotografie, má až o 35% vyššiu pravdepodobnosť prekliku na svoju webovú stránku a až o 40% vyššiu pravdepodobnosť, že jej sídlo zákazníci priamo navštívia. Svedčí o tom aj skúsenosť nášho klienta Autofólie Bratislava. Štatistika jednoznačne potvrdzuje, že, fotografie, ktoré spoločnosť pravidelne zverejňuje dosiahli za štvrťrok o 535% viac zobrazení, než príležitostne pridávané fotografie konkurenčných firiem.
3. Recenzie - vaša najlepšia reklama
Ďalším faktorom, ktorý značne posilňuje vašu dôveryhodnosť sú recenzie na profile Google Moja Firma. Z prieskumu vyplynulo,že takmer 90% spotrebiteľov verí online recenziám rovnako ako osobným odporúčaniam. Preto by ste mali tento potenciál rozhodne využiť a prostredníctvom zdieľania URL svojho firemného profilu požiadať svojich zákazníkov o ohodnotenie vašej spoločnosti.
Rovnako dôležité je na hodnotenia aj odpovedať, bez ohľadu na to, či sú pozitívne alebo negatívne. Zákazník totiž veľmi ocení, že sa o jeho názor zaujímate. Negatívne referencie taktiež nie sú dôvodom na to, aby ste ich ignorovali, nebodaj mazali. Naopak, prostredníctvom nich máte jedinečnú možnosť novým zákazníkom ukázať, že aj keď sa nejaký problém vyskytne, vždy je vašou snahou ho vyriešiť.
Keď chcete dôveru spotrebiteľov ešte posilniť, odporúčame zverejňovať referencie svojich zákazníkov aj vo forme príspevkov, ideálne raz za 7 dní, počas ktorých sa vo vyhľadávači budú zobrazovať. Ako na to? V prípade, že máte hodnotenia priamo na svojej webovej stránke, môžete ich na tento účel použiť. Ak vám naopak chýbajú, alebo webovú stránku nemáte, je tu možnosť využitia referencií vašich zákazníkov priamo zo stránky zariadim.sk . Veľkou výhodou je, že ako štruktúrované dáta ich môžete zdieľať aj prostredníctvom sociálnych sietí a efektívne tak zasiahnuť väčšiu cieľovú skupinu.
Zaujali vás naše tipy? Chcete aj vy patriť k najlepším a odlíšiť sa od konkurencie? Neviete ako na to?
Obráťte sa na nás mailom na obchod@zariadim.sk, alebo telefonicky na linke
+421 918 228 898. Sme tu aby sme vám pomohli!