Zákaziek máme dosť, nepotrebujeme reklamu

Služby pre firmu

katarina katarina 04.09.20126428

Zákaziek máme dosť, nepotrebujeme reklamu

Necelé dva mesiace od spustenia stránky www.zariadim.sk sme pozbierali pár zaujímavých poznatkov. Ten, ktorý vo mne rezonuje najviac je relatívne častá odpoveď na našu otázku firmám a majstrom či by sa nechceli zviditeľniť prostredníctvom svojich spokojných zákazníkov: Ďakujeme nie, máme veľa zákaziek, nepotrebujeme ďalšie.

Predpokladali sme samozrejme, že náš úmysel zviditeľniť kvalitných dodávateľov sa nie u všetkých hneď stretne s nadšením vyvolávajúcim okamžitú akčnú reakciu. Dokonca odhliadnuc od skupiny tých, ktorí sa z princípu nezapájajú do nových projektov a na čokoľvek povedia nie ďakujem, nepotrebujem – je fakt, že nám stanoviská majstrov tlmočili aj naši známi (nie len vybrané cieľové skupiny, ktoré sme v kampaňových vlnách oslovovali), dosť silný, berieme ho na zreteľ a rozoberáme ho ďalej.

Je to naozaj tak, že sú majstri (v našej terminológii ich voláme dodávatelia), ktorí skôr ako nedostatkom práce či peňazí trpia skôr nedostatkom času, ktorý by chceli venovať svojim zákazníkom? Dnes, v dobe, keď nezamestnanosť dosahuje hodnoty spred šiestich rokov (nezamestnanosť na Slovensku k 31.7.2012 bola 13,27%, zdroj š.ú.), dnes keď  sa každý len sťažuje, že niet práce, firmy nechcú zamestnávať? Vyzerá, že je to tak. Veríme tomu aj my, že existujú odvetvia, oblasti, regióny, sezóny – a ľudia v nich podnikajúci, ktorí nepotrebujú byť pochválení ináč ako „vo vlastnej kuchyni“.

Tí najlepší a najvyťaženejší si počas jednej návštevy u zákazníka dohodnú telefonicky niekoľko ďalších. S tým ste sa určite stretli aj vy – opravár, na ktorého čakám niekoľko dní, mi pri oprave chladničky polovicu času strávi telefonovaním a dohadovaním sa s inými zákazníkmi. Na slušné živobytie a primeraný štandard im stačí naozaj pár zákazníkov a sieť, ktorú tvoria ich známi a známi ich známych.

Ak som spomínaný majster, som v pohode – keď potrebujem, prácu vždy nájdem – dokonca v niektorých prípadoch musím prácu odmietať.

Ak som zákazník spomínaného majstra (automaticky predpokladáme, že ide o lepší priemer kvality majstra) – som neskutočne spokojný a teším sa, že bola práca odvedená v požadovanej kvalite, cene, termíne a dokonca bez zbytočných diskusií. A keď niekto z mojich známych hľadá práve takého majstra, bez mihnutia oka odporúčam overeného.

Ak som potenciálny zákazník – mám smolu. Ak náhodou neexistuje spojenie na majstra

cez sestru bratovho bývalého spolužiaka frajera....tak pátram a pokúšam sa hľadať vo vlastných sieťach a často márne.

Ak som majster s podobnými parametrami okrem jedného – nemám toľko zákazok – som frustrovaný, ale potešili by ma aj odmietnuté zákazky od „veľmajstra“ – len o nich neviem.

Možno trochu extrémnejší profil cieľovej skupiny, je len snahou o jednoduché zobrazenie situácií, s ktorými sa stretávame.

Dnešná turbulentná doba každý deň so sebou prináša zmeny, obraty, prekážky či výhody. Myslíme si, že skôr či neskôr prídu nie len títo veľmajstri do stavu, keď budú potrebovať nových zákazníkov. Verím, že keď takáto potreba u nich vznikne, bude stránka www.zariadim.sk už oveľa ďalej ako dnes – a okrem aktuálne pripravovanej možnosti nájdenia nových zákazok, si majster bude môcť nájsť svojho parťáka, kolegu či rovno „učňa“ a miesto odmietania zákazníkov, dohadovania termínov v „pracovnej dobe“, utajovania čísel či neodpovedania na e-maily, im bude robotu plánovať napríklad výhodný príjemný hlas v telefóne smiley

Katarína Szárazová                

Product manager

Komentáre Disqus.

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!
Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím